دستگاه سنباده زنی چوب نو و کارکرده

دستگاه سنباده زنی چوب نو و کارکرده

دستگاه سنباده زنی چوب نو و کارکرده

سنباده زن ها به طور متوسط طراحی و ساخته شده اند تا بتوانند سطح صاف و صیقلی و یک دست برای سطح کارهایی که مشتری احتیاج دارد را در اختیارشان قرار دهند به طوری که بازخورد و بازدهی بالایی داشته باشیم.

در زمان های گذشته و سالیان دراز سنباده زنی میان مردم رواج داشته است چرا که بعد از برش قطعه کار مهم ترین چیز ساخت و پرداخت سنباده زنی است که بعد از سنباده زنی سطوحی صاف و یکدست داشته باشیم و در مرحله بعدی که همان رنگ می باشد کاری بی عیب و نقص داشته باشیم.

در چند دهه اخیر دستگاه های مورد نیاز مردم برای سنباده زنی وجود نداشت چرا که تمامی نجارها یا کارگاه دارهای ما همگی مجبور بودند با یه تکه ورقه سنباده تمامی سطح کار خود را سنباده بزنند که هم بسیار وقت گیر و خسته کننده بود و هم خستگی آدم را از پای می انداخت و معمولا سطح صاف و یکدستی هم در آخر کار مشاهده نمی کردیم و بازخورد خوبی نداشتیم.

مهندسان و متفکران کشور ها شروع به ساخت و تولید دستگاه هایی کردند که بتواند به جای انسان مراحل سنباده زنی را طی کند یکی از شرکت های سازنده در ده سال اخیر شرکت راش ماشین است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دستگاه سنباده زن دستی

دستگاه سنباده زنی چوب نو و کارکرده

شرکت راش یکی از سازنده های دستگاه های سنباده زنی هست که در سایز و ابعاد مختلف سنباده زنی هایی ساخته که نسبت به نیاز مشتری های عزیز باشد و مشتریان حتی به هر شکل و آپشنی که انتظار داشته باشن قابل تغییر است.

سنباده زن کلا چیست

سنباده به طور معمول از یک تکه پارچه تشکیل شده است که بر روی ورقه پارچه ای دانه هایی ساینده می باشد و سختی آن کم و زیاد می شود. این امر بستگی به سطح کار ما دارد و هر چه قدر ذرات تعداد بیشتری داشته باشند، اندازه هم بیشتر می شود ولی سنباده هایی که اعداد آن ها بالاتر است، نرم تر هستند.

نکته قابل توجهی که در سنباده زدن قطعه کار بر روی دستگاه ها قرار می گیرد، توجه به جهت سنباده زنی و تراشه های سطحی چوب می باشد.

انواع دستگاه های سنباده زنی

سنباده زن های کوچک

به طور مثال سنباده زن دستی که در مدل های مختلفی وجود دارد و از بالا به پایین یا از راست به چپ یا چپ به راست می توان سنباده زنی کرد، بستگی به نیاز و خواسته های مشتری دارد که شرکت سازنده راش ماشین این مزیت را برای مشتریان قرار داده است. این سنباده زن های کوچک معمولا برای سنباده زنی دستگاه های دستی انجام می شود که سطح کار ظریف تری احتیاج داریم.

سنباده زن دستی شارژی که فقط مخصوص گوشه و کناره های کار ما و محل های باریک به شمار می رود.

سنباده های دستی لرزان تخت و گرد و به منظور جلو گیری از خستگی و خواب رفتگی دست ساخته شده اند.

دستگاه سنباده زن دستی برقی نواری با این دستگاه سطوح عریض چوب را می زنند.

سنباده کاغذی یکی از عام ترین نوع سنباده زنی هست که به صورت اتو هست و در کف آن ورقه سنباده چسبانده می شود.

سنباده های دستی گرد روی یک صفحه به صورت گرد قرار دارند که سطح کار را به صورت گرد مورد سنباده زنی قرارمی گیرد.

سنباده زن های رولی اصولا برای رنگ کاری و سنباده زنی دیوار ها قبل از رنگ می باشند و به صورت رول هستند.

سنباده زن های برقی

سنباده زن های بزرگ دو ایستگاهه

سنباده زن های سه ایستگاهه

که یک طرف کار بسته است و سه طرف دیگر قطعه کار را کاملا در بر می گیرند و سنباده زنی می کنند. حالا اگر دو ایستگاه باشد دو ست سنباده به صورت چرخشی همزمان قطعه کار را پوشش می دهند و اگر سه ایستگاه باشد سه ست سنباده چرخشی قطعه کار را در بر می گیرد و سنباده زنی می کند. این نوع دستگاه فقط احتیاج به یک اپراتور دارد و در کمترین زمان ممکن سنباده زنی می کند و سطحی صاف و سیقلی و بدون کوچک ترین بالا و پایینی و در مراحل بعد به روکش و رنگ کاری می رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *