نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه سنباده زن

نکات ایمنی هنگام کار با دستگاه سنباده زن

ایمنی در سنباده زنی

از جمله ابزارها و تجهیزاتی که شرکت راش ماشین ارائه می دهد، دستگاه منبت دست دوم و انواع مختلف دستگاه سنباده زن است که استفاده از آن ها کارهای نجاری را به طور قابل توجهی آسان می کند. دستگاه سنباده زن را می توان تقریبا در هر کارگاه نجاری پیدا کرد.

قبل از اجاره یا خرید چنین قطعه ای، مهم است که بدانید چگونه می توانید به صورت ایمن با آن کار کنید. گرچه دستگاه مفیدی است، اما در صورت سهل انگاری، می تواند خطرناک هم باشد.

در صورت استفاده نادرست از دستگاه سنباده زن دست دوم، آن ها می توانند خطرناک باشند. به کارگران توصیه می شود، برای کمک به ایمن ماندن، دفترچه راهنمای دستگاه سنباده را مطالعه کرده و نحوه استفاده از آن را کاملاً بشناسند.

دستگاه سنباده زن دست دوم

نکات ایمنی زیر برای کارگران هنگام کار با دستگاه سنباده زنی توصیه می شود:

  • کتابچه راهنمای مالک را با دقت بخوانید. قبل از اقدام به استفاده از هر ابزار یا دستگاه، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را درک کرده اید. قبل از استفاده، برنامه ها و محدودیت ها را بیاموزید.
  • از تجهیزات محافظت شخصی مناسب از جمله عینک ایمنی، عینک محافظ یا روکش صورت استفاده کنید.
  • از محافظ شنوایی متناسب با میزان سر و صدایی که در معرض آن خواهید بود، استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که موها را به پشت بسته یا از محافظ مو استفاده کنید.
  • در فواصل منظم گرد و غبار موتور و منافذ را تمیز کنید. پس از متوقف شدن کامل دستگاه، گرد و غبار و مانده آن را برس بزنید یا پاک کنید.
  • در صورت لزوم از کفش محافظ استفاده کنید.
  • در حین انجام عملیات سنباده زنی، در صورت لزوم از محافظت تنفسی (به عنوان مثال ماسک) استفاده کنید.
  • دست ها را از سطح ساینده دور نگه دارید.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدن انگشتان یا دست ها، قطعات کوچک یا نازک را در یک گیره نگهدارنده، نگه دارید.
  • هنگام انجام هرگونه تنظیم یا تغییر در تنظیم، دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  • هنگام استفاده از ابزارهای برقی گردان از لباس و جواهرات گشاد استفاده نکنید. موهای بلند را ببندید یا از محافظ مناسب مو استفاده کنید. این اقدامات باعث می شود که موها، لباس ها یا جواهرات (مانند زنجیرهای آویزان گردن) توسط دستگاه و قرقره هایی که در حال حرکت هستند، گرفته نشوند.
  • هنگام سنباده زدن، مواد را روی میز صاف نگه دارید.
  • پس از پایان کار بر روی دستگاه سنباده زن، آن را خاموش کرده و در منطقه باقی بمانید تا اینکه دستگاه کاملا متوقف شود.

در ادامه در مورد نکات ایمنی هنگام سنباده زنی توضیحات بیشتری ارائه شده است.

ایمنی در سنباده زنی

مراقب قسمت های مختلف متحرک باشید

ماشین سنباده زن، دارای تعدادی از قسمت های متحرک مختلف است که برای عملکرد روان دستگاه ضروری است. با این حال، اگر دست یا وسایل دیگری را در راه این قسمت متحرک قرار دهید، احتمال آسیب دیدگی یا خسارت مالی وجود دارد.پس هنگام کار با این دستگاه مراقب باشید.

هنگام استفاده از سنباده به مکان قرار دادن دست ها یا سایر وسایل خود بسیار دقت کنید و از قسمت های متحرک دستگاه دور بمانید. از پوشیدن لباس های گشاد یا جواهرات خودداری کنید. این وسایل می توانند به راحتی در سنباده، گیر کرده و به سرعت شما را به داخل بکشند.

همیشه از عینک ایمنی استفاده کنید

هر زمان که با هر نوع ابزاری کار می کنید که تراشه های چوب یا خاک اره را در هوا پخش می کند، محافظت از چشم مهم است. هر زمان که با دستگاه سنباده زن چوب کار می کنید باید از عینک ایمنی یا عینک استفاده کنید تا این آوار در چشم شما قرار نگیرد و در صورت سوء عملکرد سنباده از شما محافظت کند.

تهویه مناسب

سنباده زنی، مقدار زیادی خاک اره را به هوا منتقل می کند. این امر باعث ایجاد آشفتگی در کارگاه شما خواهد شد، اما همچنین می تواند منجر به مشکلات احتمالی تنفس شما شود. در صورت امکان می توانید هنگام سنباده زنی در یک محل با تهویه مناسب یا در فضای باز، کار کنید. با این حال اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است از ماسکی استفاده کنید که دهان و بینی شما را بپوشاند تا از استنشاق گرد و غبار که می تواند باعث برخی از عوارض سلامتی شود یا تنفس را کمی دشوار کند، جلوگیری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت دستگاه پرس وکیوم دست دوم با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *