انواع دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت چوب

انواع دستگاه‌ های مورد استفاده در صنعت چوب

انواع دستگاه‌ های مورد استفاده در صنعت چوب

چوب یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت مبلمان و ساختمان است. دوام و انعطاف پذیری آن از جمله دلایلی است که در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه از انواع مختلف چوب برای ساخت موارد مختلفی از جمله خانه ها، انواع مبلمان، پل ها و موارد دیگر استفاده می شود در صنایع چوب، انواع مختلفی از ماشین آلات نیز وجود دارد. هر نوع ماشین کار خاصی دارد که برای آن منظور شده است.

اگرچه انواع مختلفی از ابزار دستی وجود دارد که ما در هنگام کار با چوب از آن ها استفاده می کنیم، بدون استفاده از حداقل یک ماشین نجاری نمی توان کاری را انجام داد. انواع مختلفی از ماشین آلات صنایع چوب در بازار موجود است که در کار نجاری به ما کمک می کنند. این ماشین های نجاری در دو دسته ابزارهای دستی و ماشین های ثابت قرار می گیرند.

ابزارهای برقی دستی کوچکتر و قابل حمل هستند و کاربر می تواند آن ها را برای استفاده انتخاب کند. ماشین های ثابت معمولاً به کاربر نیاز دارند که تکه چوب را به جای خود ماشین ها جابجا کند و معمولاً از سایر ابزارها بزرگتر و سنگین ترند. برای خریداری انواع دستگاه سی ان سی مورد استفاده در صنعت چوب، می توانید به مجموعه راش ماشین مراجعه کنید.

ماشین آلات صنایع چوب

ماشین آلات نجاری که برای کار بر روی چوب طراحی شده اند، خیلی زیادند و پرداختن به همه آن ها در یک مقاله غیرممکن است. با این حال ما سعی کرده ایم تنها چند مورد از ضروری ترین ماشین های نجاری را که معمولاً روی چوب استفاده می کنیم، پوشش دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، ایده بهتری در مورد انواع مختلف ماشین آلات نجاری که در دسترس هستند، داشته باشید.

ماشین آلات نجاری شامل دستگاه های برش، دستگاه پرس وکیوم کار کرده، دستگاه منبت، ماشین اره فلکه، دستگاه لبه چسبان دست دوم، ماشین های حفاری، ماشین های تراش، ماشین های سنباده، روترها، ماشین گندگی و غیره است.

مته ها و اره ها از ماشین های دستی نجاری هستند. به عنوان مثال، یک اره مدور دارای یک تیغه گرد است که با سرعت زیاد می چرخد ​​و در طول تخته برش های مستقیمی ایجاد می کند.

ماشین آلات CNC نجاری

ماشین آلات CNC نجاری

سالهاست که دستگاه های CNC (کنترل عددی کامپیوتر) وجود دارند. یک توضیح ساده از CNC این است که از رایانه برای کنترل حرکت ابزار استفاده می شود. این حرکت را می توان کاملاً دقیق، در هزارم اینچ یا میلیمتر اعشاری کنترل کرد. شما می توانید تقریباً برای تراشیدن، برش دادن و شکل دادن هر چیزی از ماشین آلات CNC استفاده کنید. با وجود خریدار دستگاه cnc چوب دستگاه سی ان سی هرچیزی را که در ذهن خود تصور کنید، می توانید بسازید. چندین دهه است که از دستگاه CNC چوب دست دوم در صنعت چوب، استفاده می شود.

اره های رومیزی

اره های رومیزی ابزاری اساسی و پرمصرف در فروشگاه های چوب هستند، زیرا می توانند قطعات بزرگ الوار یا تخته های ساخته شده را به راحتی برش دهند. اره های میز همچنین می توانند زاویه ها را برش دهند و می توانند انتهای چوب را کوتاه یا مربع کنند.

اره های رومیزی تقریباً مانند اره های مدور عمل می کنند، با این تفاوت که تیغه زیر یک میز نصب شده است. قسمت بالای تیغه از طریق میز بیرون زده و می توان یک قطعه چوب را در امتداد میز حرکت داد تا برش ایجاد شود. این امر باعث می شود که یک برش مستقیم در طول یک قطعه چوب ایجاد شود.

اره های رومیزی معمولاً ماشین آلات گرانتری هستند، زیرا بسیار متنوع ، کاملاً بزرگ و بیشتر شامل تمام اجزای فلزی هستند.

اره های رومیزی

نتیجه

با مطالعه این مقاله شما باید ایده بهتری از انواع مختلف ماشین آلات نجاری موجود در بازار داشته باشید. قبل از خرید ماشین آلات صنایع چوب، ضروری است که از آنچه باید انجام دهید، آگاهی داشته باشید. بعضی از این ماشین آلات برای نوع کار خاص شما طراحی شده اند. ممکن است به بعضی از آن ها، هرگز نیازی نداشته باشید. اگر بتوانید به وضوح بفهمید که هر دستگاهی چه کاری انجام می دهد، قطعاً می توانید در مناسب ترین دستگاه برای کار خود سرمایه گذاری کنید. ما امیدواریم که شما اکنون بینش بهتری در مورد دستگاه های مختلف نجاری داشته باشید تا بتوانید از پروژه های نجاری خود بهترین بهره را ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *