آشنایی با حکاکی لیزری روی سنگ

آشنایی با حکاکی لیزری روی سنگ

آشنایی با حکاکی لیزری روی سنگ

مثالی که می توان در این زمینه زد مانند حکاکی های انجام شده بر روی سنگ های مزارها یا انواع سنگ های یادبود است. همان طور که می دانید در گذشته حکاکی بر روی سنگ قبر و مزارها همگی به صورت دستی انجام می شد که نیاز به وقت و زحمت زیادی بود. ولی به مرور زمان و در دنیای امروزی در اثر تکنولوژی دستگاهی طراحی شد توسط صنعت گران مبتکران راش ماشین که عرضه کننده انواع دستگاه لبه چسبان، تیغه منبت، دستگاه سنباده اتوماتیک و … با بیش از شانزده سال سابقه کاری توانسته است دستگاه هایی را تولید کند که برای حکاکی روی سنگ نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار کمی باشد. با دستگاه حکاکی می توان هر نمونه طرح را برروی سنگ مزارها با کمترین زمان و بهترین کیفیت زد.

با اسکن کردن عکس مورد نظر می توانیم بدون دخالت دست سنگ را توسط دستگاه حکاکی کنیم، ولی با این وجود حکاکی روی سنگ سخت تر و زمان برتر از بقیه دستگاه های لیزر در بازار است که معمولا از سنگ های گرانیتی به رنگ مشکی استفاده می کنند.

انواع حکاکی روی سنگ

۱.حکاکی های سنگ مزار ها

۲.حکاکی لوگوی شرکت ها

۳.حکاکی عکس های فانتزی برای هدیه دادن

از جمله نکاتی که در مورد حکاکی روی سنگ باید رعایت شود تا بهترین بازده را داشته باشیم :

قبل از اینکه شروع به حکاکی کنید با یک دستمال مرطوب آن کاملا خیس بر روی صفحه بکشیم و اجازه بدهید که خشک بشود و در قدم بعد روی چند تکه سنگ بی ارزش حکاکی کنید تا کار اصلی را خراب نکنید. برای اینکه کار با سنگ زیباتر شود و بازدهی بالاتری نیز داشته باشد، بهتر است از سنگ های شفاف با رنگ های تیره استفاده کنید تا تصویر و حکاکی زیباتری داشته باشید.  برای حکاکی بر روی سنگ از لنز لیزر با فوکوس بین ۲ تا  ۲/۵ اینچ استفاده کنید. فشار مناسب باد کیفیت کار را بالا می برد. معمولا از عکس رنگی خود داری کنید و سعی کنید تا توان لیزر پایین باشد، چون برای سنگ باید از توان های پایین استفاده کرد و بهره برد.

آشنایی با حکاکی لیزری روی سنگ

نکات مهم در حکاکی های لیزری برای سنگ ها

بهره گیری از دستگاه میز متحرک جهت حک بر روی سنگ با ضخامت بیش از ۳ سانتی متر

حکاکی با بالاترین کیفیت ملزم به طراحی حرفه ای توسط نرم افزار فتوشاپ و غیر

انواعی از متریال هایی که قابل حکاکی کردن هستند :

سنگ مرمر، سنگ عقیق، سنگ لاوز یا سنگ لاپیس، گرانیت، سنگ لوح، سنگ طبیعی، بازالت، بلورهای نمک، سنگ ریزه، کاشی های سنگ سرامیک و چینی.

کاربرد های دستگاه لیزر در حکاکی سنگ

  • حکاکی کردن سنگ مزار یا لوح
  • حکاکی بر روی اشکال و ظروف قیمتی سنگی
  • حکاکی بر روی انواع کتیبه های قدیمی و جدید
  • حک بر روی تمامی زیور آلات اصلی و فیک
  • حکاکی بر روی انواع انگشتر
  • حکاکی نوشته و شعر بر سر مزار بر روی سنگ های قبر

دقت داشته باشید با این دستگاه فقط امکان حکاکی سنگی دارید و امکان برش برای این دستگاه وجود ندارد. لازم به ذکر است که دستگاه حک لیزری خود می تواند بدون استفاده از ابزار عمق دهی عملیات حکاکی عمیق و سه بعدی را روی سنگ انجام دهد. پرتو قدرتمند لیزر در حکاکی سنگ قابلیت ذوب کردن سطح سنگ را دارد، پس این دستگاه نیاز به مته هایی دارد که بتواند طرح های مختلف را بدون خورد شدن یا ذوب شدن سنگ داشته باشد شرکت راش برای حل این مشکل مته هایی طراحی کرده است که می تواند در هزینه و تولید صرفه جویی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *