دستگاه سی ان سی نو و کارکرده

دستگاه سی ان سی نو و کارکرده

دستگاه سی ان سی نو و کارکرده

در دنیای امروزی بشر با توجه به خواسته و نیازهای بشری خود و ناتوانی بشر نسبت به صنعت و دستگاه های تمام اتوماتیک با دستی و سرعت و دقت که مهم ترین ملاک این کارها بود روی به ساخت و ساز انواع دستگاه های سی ان سی آورده است. بعد از ساخت سالانه توسط مهندسان به نام روی دستگاه آپشن هایی قرار داده شده است تا عملکرد و سرعت و دقت دستگاه ها به کمترین میزان خطا یا حداقل صفر برسد. از شروع ساخت دستگاه های صنعتی سی ان سی، ماشین تراش های درختی می توان نام برد که اپراتور های این دستگاه با مشکلات بسیاری رو‌برو بودند.

در مرحله بعد روی آوردن به ساختن ماشین تراش چرخ ساچمه ای و تسمه ای که روند کار را نسبت به ماشین تراش های درختی آسان تر می کرد، در ادامه ماشین تراش هایی ساخته شد که به صورت جعبه دنده ای نیمه خودکار بودند.

با گذشت زمان و افزایش جمعیت و خواسته های کاربران دامنه ی صنعت به جایی رسیده است که اغلب از ماشین های سیستم کنترل عددی استفاده شده است که به صورت خودکار طراحی و ساخته شده است و کاربر تنها با قرار دادن نوار توسط کامپیوتر قطعات را با کمترین دخالت انسان به طور کاملا دقیق و کامل تراشید.

دستگاه سی ان سی نو و کارکرده

انواع دستگاه های سی ان سی از قدیم تا به جدید

در مرحله اول دستگاه ها با نام ان سی روانه بازار شد و باعث شد ابتدا از برنامه های ساده شروع کنیم، یعنی برنامه ساده دو محوری برای دستگاه ان سی نوشته و طراحی شد و پس از اجرا شروع به ساخت و برنامه ریزی برای سه محور کردند.

در اوایل سال 1956 پیشنهاد شد که سیستم برنامه ریزی طراحی بشود که به صورت اتوماتیک باشد که توسط مهندسی به نام ارنولد زیگل طراحی شد که این مهندس یکی از مهندسان نخبه ام آی تی بود که برنامه ریزی و اجرار گردید.

و هدف اصلی از ایجاد این دستگاه ان سی این بود که این دستگاه بتواند کار های بسیار مشکل و پیچیده را به راحتی و در کمترین زمان بزند اگر چه که برنامه ریزی ماشین های افزار اتوماتیک ای پی تی به صورت خیلی عالی آشکار شد و به طور ساده قابل فهم بود ولی این سیستم بسیار گران بود مقرون به صرفه نبود به طوری که کمپانی های بزرگ از لحاظ اقتصادی توان خرید نداشتند.

یکی از مهم ترین فعالیت های ان پی توسعه و برنامه ریزی ای پی تی است.

با گذشت زمان متخصصان و مهندسان از جمله شرکت راش ماشین شروع به ساخت دستگاه های مدرن و پیشرفته ای کردن به نام سی ان سی که برگرفته شده از اضافه شدن یک کامپیوتر به یک کنترلر ان سی با به عرصه گذاشت و به طور اختصاصی هر برنامه را هم در حافظه کنترلر های سی ان سی می توان ذخیره نمود.

برنامه ای که مورد استفاده قرار گرفت در دستگاه های سی ان سی کم به تمامی فرآیند ساخت خودکار که با کامپیوتر کنترل شود.

دستگاه cnc سه محور

دستگاه سی ان سی دست دوم

مهم ترین اجزایی که کم دارد به شرح زیر است:

  • تکنیک های برنامه نویسی و تولید با سی ان سی
  • مونتاژ و ساخت
  • سیستم های ساخت انعطاف پذیر
  • تکنیک های تست شده
  • اشتباهات کمتر بشری
  • انعطاف بالاتر
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • قابلیت تکرار
  • کیفیت بالاتر محصولات

و در ادامه کامپیوتر در واحد کنترل ماشین جای می گیرد و اجازه می دهد تمامی برنامه ها توسط نرم افزار به وجود آیند و به راحتی در حافظه ذخیره گردند.

مزایایی که شرکت های بزرگ از جمله راش ماشین برای دستگاه ها قرار داده از قدیم تا جدید به شرح زیر است:

  1. می توان تمامی برنامه ها را از پس از وارد کردن به طور مستقیم روی واحد ماشین تصحیح و بازنویسی کرد
  2. کل برنامه در حافظه ذخیره می شود
  3. خطاها را به طور کامل شناسایی می کند
  4. برای اجرای کار تنها با یک بار بارگذاری قطعه ها شروع به برش و طراحی می شوند
  5. جبران ابزار ساده را کرده است
  6. مبادله اطلاعات با کل سیستم کامپیوتری وجود دارد
  7. وجود نرم افزار های مناسب اتو کد و کم
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *