ابزارهای برش در دستگاه‌ سی ان سی

انتخاب بهترین ابزارهای برش در دستگاه‌ سی ان سی

مقدمه

همان طور که می ‌دانید از دستگاه‌ های سی ‌ان‌ سی در صنایع گوناگونی برای برشکاری و تراشکاری روی چوب، فلز و غیره استفاده می ‌کنند. این دستگاه‌ ها به خاطر استهلاک کم می ‌توانند مدت زمان زیادی کار کنند بدون آن که مشکلی برایشان پیش آید. اما با کیفیت بودن مارک این دستگاه ها و تیغه هایی که در آن ها به کار می روند، می ‌توانند در نتیجه نهایی کار موثر باشند. برای این که بتوانید توسط دستگاه سی ان سی، برشکاری و تراشکاری خیلی خوب و با کیفیت بالایی انجام دهید، از یک سری ابزارهای برش مخصوص باید استفاده کنید.

من با نوشتن این مقاله قصد دارم، شما را با بهترین ابزارهای برشی که می ‌توان برای این نمونه دستگاه‌ ها انتخاب کرد، آشنا کنم. بازرگانی راش ماشین عرضه کننده بهترین دستگاه های راش سی ‌ان‌ سی و تجهیزات آن می‌ باشند. برای مشاوره ی طراحی و خرید این ماشین آلات و ابزارهای آن ها، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

معرفی بهترین ابزارهای برش قابل استفاده در دستگاه cnc

از ابزارهای برش متنوعی برای دستگاه‌ های سی ان سی استفاده می‌ کنند. این ابزارها می‌ توانند برای فرز کاری، برشکاری و تراشکاری مفید باشند. اما ابزارهای مخصوص فرز کاری از پر مصرف ترین تیغه ها برای استفاده در این مدل دستگاه ‌ها می‌ باشند، زیرا دسترسی به این ابزارها آسان‌ تر از مدل‌ های دیگر است.

بهترین ابزارهای برش قابل استفاده در دستگاه cnc

در ادامه شما را با برترین ابزار های فرز سی ان سی آشنا می‌ کنم:

معرفی فرز کف تراش

این نوع ابزار آلات را با نام‌ های دیگری مثل فرز کف تراش الماس خور و اینسرت خور هم شناخته شده هستند. دلیل این نام گذاری این است که فرز کف تراش قابلیت تغییر تیغه هایی را دارد که جنس آن ها یا از الماس است. این ابزارها دارای کف تختی می ‌باشند و توانایی تعویض تیغه در آن ها باعث شده که از بهترین و پر کاربردترین ابزارهای انتخابی برای دستگاه cnc به شمار آیند.

علاوه بر آن تغییر تیغه در این ابزار می ‌تواند افزایش طول عمر آن را تضمین کند. برای خرید این نوع تجهیزات می ‌توانید به شرکت راش ماشین  مراجعه نمایید.

آشنایی با فرز اند میل یا انگشتی

فرز اند میل یکی از ابزارهای مناسب برای دستگاه‌ های CNC به شمار می ‌آید و به کمک آن ها می ‌توان به سوراخ کاری کردن قطعه مورد نظر پرداخت. از نظر شکل ظاهری انتهای این ابزارها چند شیار وجود دارد. مدل‌ های سرگرد، سر تخت و لبه گرد از برترین این ابزارها می ‌باشند، تعداد این شیار ها در هر کدام بین یک تا هشت عدد متغیر است و هر کدام برای انجام یک فعالیت مناسب اند.

آشنایی با فرز اند میل یا انگشتی

_ از فرز سر گرد یا بالنوز برای شکل دهی و خارج کردن براده‌ ها از محل برش، کانتورهای زاویه ‌دار و سطوحی که دارای فرو رفتگی و برجستگی ‌های زیاد هستند، استفاده می ‌کنند. همان طور که از اسمشان مشخص است دارای نوک توپ مانند و گرد هستند و با استفاده از این تیغه ها می ‌توان نقش‌ های برجسته‌ ای را خلق کرد.

_ نوک فرز های لبه گرد یا بولنوز به شکل تخت با لبه‌ های گرد می‌ باشد. به همین خاطر هنگام استفاده از آن ها در حین برشکاری نوک آن ها کم تر با آسیب مواجه می‌ شود. در واقع طول عمر این تیغه‌ ها نسبت به مدل‌ هایی با نوک تیز بیشتر است. از این مدل ابزار های فرز برای گرد کردن گوشه‌ های کار و از بین بردن زاویه ‌های تیز آن استفاده می ‌کنند.

_ برای فرز کاری کردن سطوح دو بعدی از تیغه ‌های سر تخت استفاده می ‌کنند. این ابزارهای فرز دارای دندانه‌ هایی در انتهای خود می ‌باشند که قادرند بخش زیادی از سطح مورد نظر را برش کاری کنند.

معرفی فرز تو خالی

تیغه های این مدل ابزار ها در داخل آن ها کار گذاشته شده ‌اند و با استفاده از آن ها قطعه ‌هایی که شبیه استوانه هستند را می ‌توان تراشکاری کرد. علاوه بر آن این ابزار ها مانند لوله بوده و با نحوه ی خاص تراشکاری آن ها می‌ توان یک لوله را برای فرایند پیچ زنی آماده نمود.

آشنایی با فرز پیشانی تراش

فرزهای پیشانی تراش یا دیوار تراش برای عملیات ‌های پر کار مناسب هستند و به وسیله آن ها می ‌توان براده ‌های ناشی از تراشکاری را از سطح قطعه ی مورد نظر دور کرد.

معرفی تیغه‌ های برقو

چنان چه قصد داشته باشید، با استفاده از دستگاه سی ان سی بر روی سطح قطعه ی مورد نظر سوراخی را ایجاد کنید و یا قطر سوراخ‌ های موجود بر روی آن را بیشتر نمایید، بایستی از تیغه‌ های برقو در آن ها استفاده کنید. برای ایجاد یک سوراخ جدید لازم است از قبل یک حفره ی کوچک در روی سطح کار ایجاد نمایید و سپس با براده برداری کردن توسط این تیغه‌ ها آن سوراخ را به قطر دلخواهتان در بیاورید.

فلای کاتر

فرز‌های فلای کاتر یا تک تیغ در جهت ساعت حرکت می ‌کنند و با استفاده از آن ها می ‌توان سطح کار را به خوبی صاف و یک دست کرد. این تیغه ها نسبت به مدل ‌های دیگر فرز‌ های کف تراش به صرفه و ارزان قیمت می ‌باشند و گاهی با نصب دو تیغه بر روی آن ها می توان این ابزار آلات را برای براده برداری قطعاتی با سطحی صاف و کم عمق به کار برد.

نتیجه‌ گیری

من در این مقاله سعی کردم، شما را با چند نمونه از ابزارهای مناسب برای دستگاه‌ های سی ان سی آشنا کنم. همان طور که با خواندن این محتوا متوجه شدید، انتخاب این ابزارها به قدری مهم است که می‌ توانند بر روی کیفیت کار تولیدی شما تاثیر بسزایی داشته باشند. بنابراین لازم است راجع به نحوه ی عملکرد شان آشنایی داشته باشید، تا بدانید کدام یک را برای چه کاری استفاده کنید که نتیجه بهتری از آن به دست آورید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *